כמה עולה אזרחות רומנית?


קבלת אזרחות רומנית היא קלה. התהליך כולל אחזור מסמכים והתמודדות עם כמה רשויות מנהליות. בנוסף, ישנם מספר יתרונות לבעלות על דרכון רומני.

אחד היתרונות החשובים ביותר של אזרחות רומנית הוא האפשרות לחיות ולעבוד בכל מדינה באיחוד האירופי. זוהי הצעה אטרקטיבית עבור יזמים ונוודים דיגיטליים.

עלות רכישת אזרחות רומנית משתנה. העלות מבוססת בדרך כלל על מספר המסמכים שיש למבקש והראיות שהוצגו. התהליך אורך בדרך כלל בין שנה לשנתיים.

הצעד הראשון ברכישת אזרחות רומנית הוא להוכיח את מוצאם הרומני שלך. ניתן לעשות זאת באמצעות מסמך משפטי או באמצעות רישומי לידה של אבותיך.

צעד נוסף כולל לימוד שבועת האמונים ברומנית. זה לא חובה, אבל זה עוזר. השבועה היא הצהרת אמונים רשמית למדינה הרומנית. הצהרה זו נעשית מול קצין קונסולרי.

האישור הרשמי נשלח לכתובת המבקש. האישור מכיל גם תכונות אבטחה. האישור נערך בשני עותקים. מועמדים יכולים לאמת את המספר בתעודה באתר הרשות הלאומית לאזרחות.

חשוב לציין כי קבלת אזרחות רומנית היא לא קלה כמו שזה נראה. יש אנשים שלא הצליחו בניסיונותיהם. עם זאת, הממשלה עושה כמיטב יכולתה לייעל את התהליך.

כמה שנים כדי לוקח לקבל אזרחות רומנית


קבלת אזרחות רומנית היא זכות אישית חשובה. זה מספק לך את הזכות לכל הזכויות והחובות הקשורות לחוקה הרומנית. ניתנת לך גם הזכות לנסוע למדינות אחרות באיחוד האירופי מבלי שתצטרך לקבל ויזה.

אזרחות רומניה מוענקת גם לזרים הנשואים לאזרח רומני. הם נדרשים לחיות ברומניה כחוק לפחות חמש שנים. הם גם מקבלים הנחה על הזמן הנדרש להתאזרחות.

אזרחות רומניה ניתנת גם לילדי אזרח רומני. הסיבה לכך היא שרומניה היא מדינה חברה באיחוד האירופי. לכן זוהי אפשרות טובה עבור אנשים שרוצים לעבוד או ללמוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי.

כדי לרכוש אזרחות רומנית, אתה צריך להוכיח שיש לך מגורים חוקיים ברומניה לפחות 8 שנים. אתה גם צריך להראות שיש לך מקור הכנסה וכי אתה אזרח טוב.

בנוסף, אתה חייב להיות בעל ידע של השפה הרומנית, תרבות והיסטוריה. עליך גם להישבע אמונים לרומניה ברשות האזרחות הלאומית.

בנוסף לדרישות שהוזכרו לעיל, אתה צריך לספק עותק נוטריוני של תעודת הלידה שלך, תצהיר מאושר על ידי נוטריון והוכחת שהות חוקית ברומניה במשך שמונה שנים לפחות.

האם אני יכול לקנות אזרחות רומנית?


קבלת אזרחות רומנית אפשרית אם אתה גר בארץ. אפשר גם לקבל אזרחות ממוצא אם יש לך אב קדמון שהוא אזרח רומני.

רומניה היא חברה באיחוד האירופי, כלומר היא מציעה לאזרחיה את ההזדמנות לחיות ולעבוד בכל מדינה חברה באיחוד האירופי. הם גם חופשיים לנסוע ליותר מ -150 מדינות, כולל קנדה וארצות הברית, מבלי לקבל ויזה.

כדי לרכוש אזרחות רומנית, המבקש צריך לעמוד בכמה דרישות. ראשית, המבקש חייב להיות התנהגות טובה. הם חייבים להיות גם מקור הכנסה אמין. לבסוף, הם חייבים להיות שומרי חוק ולהכיר את התרבות והשפה הרומנית.

כדי לרכוש אזרחות רומנית, יש להגיש בקשה למשרד המשפטים בבוקרשט. ועדה מיוחדת פועלת לצד משרד המשפטים. ועדה זו היא הסמכות של ממשלת רומניה לאזרחות.

יש להגיש את בקשת האזרחות באופן אישי. הוועדה המיוחדת מחייבת את המבקש להכיר את ההמנון הלאומי הרומני, את החוקה הרומנית ועוד כמה פריטים.

המבקש נדרש לספק שבועת אמונים לרומניה. זה יכול להיעשות מול סגן מזכיר המדינה או שר המשפטים.

השבועה חייבת להילקח בתוך 6 חודשים של אישור הקובץ. המבקש יקבל תעודת אזרחות. כמו כן יונפק מספר רישום. ניתן לעקוב אחר מספר זה באתר הרשמי של הרשות הלאומית לאזרחות.