קורבן לפשע הוא מי שחייו הושפעו לרעה ממעשה פלילי. זה יכול לכלול פציעות, נזק לרכוש שלהם או אובדן של משהו יקר ערך עקב הפשע.

הנפגעים כוללים גם את משפחתו הקרובה של הקורבן ואחרים שסבלו מנזק עקב התערבות לסייע לקורבנות. קבוצות אלה מכונות בדרך כלל "קורבנות" או "קורבנות עקיפים".

מהו פשע?

פשעים הם פעולות שמפרות את החוק ועלולות לגרום לעונש (כליאה). המונח הזה מגיע מהמילה הלטינית crimnium, שפירושה "עוולה".

על פי המשפט המקובל האנגלי, פשעים סווגו כפלילים או עבירות עבירה על פי חומרתם הנתפסת.

עם זאת, סיווג זה אינו בשימוש עוד. ברוב המדינות, פשעים מוגדרים בחוק.

כוונה פלילית ממלאת תפקיד אינטגרלי בקביעת חומרת עונשו של פשע. פשעי Malum in se, כמו רצח, נחשבים למרושעים באופיים ולרוב מקבלים ציונים גבוהים יותר מעבירות Malum Prohibitum – עבירות רגולטוריות כמו אי תשלום מס הכנסה – הכרוכות בהפרות.

פושעים עשויים להיות מונעים מסיבות שונות, כמו נקמה, הריגוש שבגללה או מחלת נפש. לאלה שנעצרו או מואשמים בפשע יש זכות למשפט הוגן שבו הממשלה וגם ההגנה מציגים ראיות להוכחה או להפריך האשמות נגדם.

מי הוא קורבן לפשע?

אם אתה קורבן לפשע, ייתכן שנגרם לך פגיעה פיזית, פגיעה נפשית ואובדן כספי. בהתאם לפרטי המצב שלך, אתה ומשפחתך עשויים להזדקק לסיוע באיסוף מידע, קבלת תמיכה וקבלת סיוע כלכלי.

NIJ משתפת פעולה עם סוכנויות ממשלתיות כדי לשפר את השירותים לקורבנות פשע. אלה עשויים לכלול ייעוץ משפטי, ייעוץ וצורות אחרות של תמיכה.

הנפגעים מקיפים אוכלוסייה מגוונת, מילדים ועד קשישים. הם עשויים לכלול נשים, קבוצות אתניות או גזעיות, אנשים עם מוגבלות וכאלה שחוו אלימות מינית.

מהן זכויותיו של קורבן עבירה?

בארצות הברית, לכל המדינות ומספר טריטוריות יש הוראות חוקתיות או חוקתיות המבטיחות זכויות והגנות בסיסיות לקורבנות. זכויות אלו מספקות לקורבנות מסגרת חשובה שבאמצעותה הם יכולים לעסוק בצורה משמעותית בהליך המשפט הפלילי.

יתר על כן, תחומי שיפוט רבים יצרו זכויות מיוחדות עבור קבוצות מסוימות של קורבנות פשע עם צרכים מיוחדים. אלה כוללים נפגעות תקיפה מינית, אלימות במשפחה או קורבנות מעקב, אנשים עם מוגבלות או אזרחים מבוגרים.

כל אחת מהזכויות הללו מספקת אמצעי הגנה ונהלים ספציפיים שנועדו להבטיח שהקורבנות יקבלו טיפול בהגינות, בכבוד ובפרטיות. הם עשויים ללבוש צורה של זכות כללית להגנה או להיות כרוכים בהטלת אמצעים כמו שלילת ערבות, צווי אי יצירת קשר והעברה זמנית.

מהם הצרכים המשפטיים של קורבן עבירה?

במהלך ההליכים הפליליים, לקורבנות יש כמה זכויות משפטיות שיש למלא. אלה כוללים כבוד והכרה; טיפול הוגן; גישה לצדק; סיוע ותמיכה; כמו גם פיצוי על ההשפעות השליליות הנגרמות על ידי פשיעה בצורה של השבה ופיצוי.

יש להתייחס לקורבנות בכבוד ובכבוד על ידי המעורבים בהליך המשפטי הפלילי, לרבות שוטרים, חוקרים, תובעים ועורכי דין המסייעים להם בהבנת זכויותיהם וחובותיהם המשפטיות.

סמכויות שיפוט רבות יישמו שורה של הוראות חוק שמגדירות את זכויות היסוד של הקורבנות לאורך הליך המשפט הפלילי. זכויות אלו כוללות בדרך כלל קבלת מידע על הליכים ואירועים; נוכחות במהלכם; אי עיכוב הליכים מעבר לזמן סביר; נהנה מפרטיות והגנה מפני הפחדה או הטרדה; כמו גם יכולת לתבוע השבה.

לפרטים נוספים :

https://limorezioni.com/%D7%99%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%92-%D7%A0%D7%A4%D7%92%D7%A2%D7%99-%D7%A2%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%94/