עריכת צוואה אצל ידועים בציבור היא אחד הצעדים החשובים ביותר שאתה יכול לנקוט כדי להתכונן למוות שלך. הוא מתאר כיצד הנכסים יחולקו לאחר פטירתך ומי צריך לטפל בילדים הקטינים שיש לך.

צוואה מסייעת להרחיק את העיזבון שלך מבית המשפט לצוואה ויוצרת דרך חלקה לתלויים. אתה יכול להכין אותו בעצמך או לשכור עורך דין שיסייע בכתיבתו.

האם זה מסמך משפטי?

עריכת צוואה היא מסמך משפטי המאפשר לך לכוון את אופן חלוקת הנכסים והרכוש שלך עם מוות. יש לך שתי אפשרויות: ליצור אותו בעצמך או לשכור עורך דין לסיוע.

צוואה מתארת את הסכום שאתה רוצה שהמוטבים שלך יקבלו, וכן כל הנחיות מיוחדות. זה גם מונה מנהל עיזבון לניהול העיזבון שלך, אפוטרופוס לכל ילד קטינים שיש לך ועושה עזבונות צדקה.

כדי שצוואה תהיה תקפה, יש למלא כמה דרישות: עליה להיות בכתב וחתומה על ידך; בנוסף, זה גם חייב להיות מוכח מעצמו – כלומר שניכם חותמים על תצהיר המעיד על כך שאתם מעל גיל 18, נקיים מהשפעה בלתי הוגנת ועם שכל בזמן החתימה.

צוואות מגיעות בצורות רבות, כגון צוואות משותפות, מראה, הדדיות ולא חגיגיות. חלק מהמדינות אפילו מתירות צוואות הולוגרפיות בכתב יד ללא עדים נוכחים – אולם יש להשתמש בהן רק למטרות חירום כאשר לא ניתן לאתר עדים.

כיצד עורך דין יכול לעזור לך?

צוואה היא רעיון נבון שכן היא מאפשרת לך להחליט מי יקבל מה כאשר אתה נפטר, והיא גם מונעת מהעיזבון שלך לעבור צוואה.

צוואה כתובה היטב מפרטת את סדרי העדיפויות שלך, שמה מנהל עזבון ועורכת סידורים לילדים קטינים אם יש. יתר על כן, הוא נותן רמזים לגבי האופן שבו תרצו לטפל בענייניכם לאחר המוות, כך שלקרובים אליכם לא יהיה כל נטל כלכלי לשאת.

רצון טוב יכול להיות מורכב או פשוט ככל שתרצה. לפני יצירת אחד, התייעץ עם עורך דין לתכנון עיזבון להכוונה וכדי להבטיח שרצונותיך יתבצעו בדיוק כפי שנועדו. יתר על כן, היו מודעים לכל השלכות מס אפשריות שעשויות להיות לתוכנית שלכם ולדרך הטובה ביותר לעשות אותה.

למרות שיצירת צוואה עשויה להיראות כמו משימה מכריעה, התהליך לא חייב להיות מורכב. עם תוכנות או שירותים איכותיים עשה זאת בעצמך זמינים, כתיבת הצוואה שלך היא פשוטה מאי פעם.

כדי להתחיל, רשום את כל מה שבבעלותך ושקול מהן המשאלות הסופיות שלך. זה כולל ירושה משפחתית, חפצים יקרי ערך וחשבונות בנק.

לאחר שהחלטת למי אתה רוצה להשאיר את רכושך, הגיע הזמן להעלות את התוכנית על הכתב. שמות המוטבים – אנשים פרטיים, עסקים או מלכ"רים שיקבלו את הנכסים שלך עם פטירתך.

בנוסף, עליך למנות מנהל עיזבון אשר ידאג למימוש רצונותיך ולחלוקה והסדרת העיזבון כהלכה. בחר מישהו אמין בתור אדם זה.

עריכת צוואה היא אחד המעשים החיוניים ביותר שאתה יכול לעשות עבור עצמך ועבור יקיריך. זה לא רק עוזר להימנע מוויכוחים משפחתיים, להפחית שכר טרחה וסכסוכי רכוש, אלא שהוא גם יכול לזרז תהליכי חלוקת עיזבון ולשמור על החפצים היקרים ביותר שלך לאחר המוות.

ברוב המדינות יש חוקים שקובעים מי מקבל את הרכוש שלך וכיצד הוא מחולק עם המוות. אלה עלולים להיות מבלבלים ולא תמיד פשוטים, ולכן מומלץ לקחת את הזמן ליצירת צוואה.

צוואה יכולה לספק לך שקט נפשי, בידיעה שרצונותיך מתועדים ומישהו שאתה סומך עליו מנהל את ענייניך. אתה יכול למנות נציג אישי לניהול העיזבון שלך ולניהול רכוש במקרה של פטירתך, או להשאיר את זה לבית המשפט לטפל.